BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 4, 2010

16 haRi Lagi Kita BerSaMa



















We alL Mathematics teachers.. we pRoud to Be a tEacher.. ka????



uhuuhu~~~~ ingin dibuka cerita, sudah sekian laam kita mengenal dan memahami hati masing2.

PISMP Mt ambilan 2007 disebutkan kisah
.
.
.
pertama dan terutama, aku suka untuk menyalurkan kemaafan di sini andainya pernah membuat sesiapa pun terluka perasaan dan fizikal, terkata apa2, terumpat mana2, terjeling tanpa sengaja, terkasar bahasa dan nada, tercubit tanpa bicara, tersiggung dengan kata2, dan termakan apa2 yang menjadi milik anda.. sejuta kemaafan ku pohon dari anda sahabat2 semua. :)

.
.
.
selama hampir tujuh tahun bersama, banyak kisah suka duka dilalui bersama-sama.. dari seorang yang asing menjadi sahabat yang umpama darah daging sendiri.. mungkin di kesempatan ini, (selagi aku masih rajin untuk buat post ni) aku mau buat ucapan untuk setiap kawan2 yang sama-sama memperjuangkan diri utk menjadi guru a.k.a first batch PISMP.ok, mari kita mulakan dengan ex -tawau dulu k.. (jgn risau, aku dedikat ikut susunan alphabet agar adil untuk semua agar tidak menyinggung sesiapa :)


1. AIMI - > seorang yang paling penyabar, baik hati dan lembut yang pernah aku jumpa d maktab ni. x pernah menyinggung perasaan ku selama 5 thun setengah mengenalinya. so, aku doakan agar semoga dapat jodoh yang baik, kekalkan sifat2 yang aku sebutkan td, cepat sembuh dari chicken pox,harap 1 hari nnti dapat kereta camry & jgn lupakan aku :)... sori kalau byk sgt bergurau sampai pernah melukakan hati(klau ada la) hehehehe..

2. awang sentol-> hrrrrrrrmmm, gara2 dia la c M*** x habis2 kacau aku. tp dia ni baik hati, bertanggungjawab, dan paling penting suka tolong org(ya ka???).. k pesanan aku, tolong nasihatkan c dot, dot, dot tu, cepat2 la kawin sama gf nya,(heheheh), beli pencuci muka yang sesuai(jgn marah), n semoga jodoh mu sama linda sampai ke jinjang pelamin.. :P

3. christie -> hehehe.. rakan seperjuangan ku selama jalani praktikum, paling kuat menolong aku masa aku memerlukan, (hihihi), terrrrrrrrrrrrrsangat rajin, pandai BI, tegas tp baik hati:). k, semoga: dapat posting dekat2, n senyum selalu...

4. jef -> simple word to describe him (sepet) :) ok lah , jeff ni jenis lelaki yang selamba..dia selalu dalam dunianya sendiri.. dulu pernah jadi KO n aku jadi PKO dia masa d IP Tawau dulu.. btw, aku xberapa rapat ngan dia ni sbb aku not in the same class.. but, nice to know him n all the besh for u :)

5. JoyCe -> dengAr Ja nMa JoYce(JoJO) suma org akan fikir pasal ke"geniusan" dia.. kawan aku yg ni memang sangat pandai la. suma2 perkara dia tau.. dari akademik sampailah politik, apatah lagi entertainment.. fuh, penat kalu dengar dia bercakap, susah mau jumpa titik noktah(hehehe).. tp apa yang paling aku suka dia ni ialah dia SANGAT baik hati.. paling tidak jahat antara semua org.ngehngeh.. x karit ilmu, kuat menolong n sumaaaa nilai murni byk p tempat dia.. tempat aku kurang sikit.. hahaha..one more credit to her - dia ni la sifu aku selama ni, jumpa ja dia, segala kemusykilan PASTI terjawab..

6. JuDe -> baik, nama JUDE palinglah popular sebabnya ...... ak pun xtau... tp what i know, he's a good buddy, matang n baik hati..o ya, dia ni org 1 daerah ngam aku(papar) aku kg benoni, dia kg biau.. seungguhnya aku sangat tidak tau di mana tempat tu.. btw, aku doakan dia sentiasa bahagia di samping "tunang" tersayang dan jgn lupa jemput kalu ada pesta tanglung aa.. (aca ja)

7. LinDa -> hurm.. hehehe. linda kcik2 ja orgya tp tegasss.. dulu kami one school(SMESH), then masuk maktab tawau sama2 n finally sama2 menghabiskan degree pertama di IP gaya pun sama2.. dia baik orgnya, penyayang(ya ka), n santik(puji betul2 ni). tp suka buat gaya lucah sama aku... hahaha.. but, aku sangat gembira dapat kenal dia..
P/S: Lin, sa ingat lagi masa sa mau kena buang dari maktab dulu, (yg masa gimik2 senior), ko la sa nampak paling sedih(nangis berabis) n datang p bilik sa.. sa sangat terharu lin , betul!!.. thanks 4 everything n hanya tuhan yang dapat balas sumanya.. :P

8. kayyum-> hai yum(kalu ko baca la.. hehehe).. hurm apa mau ckap aa... k, kayyum ni selalu jadi ketua kami kalu ada apa2 projek sebabkami yakin he owez all out.. dan dia ni paling berfalsafah dan selalu keluar dengan kata2 yang bermakna dan ayat2 yang bernas.. aku harap ko akan bahagia bersama orang tersayang.. k..

9. iman-> iman ni lawak orangya.. suka buat org ketawa padahal dia bukan buat lawak pun.. hehehe.. nak dipendekkan cerita adalah beberapa point aku mau ckp sini.. ok, dah sedia??? hurmm.. dia ni ada ciri-ciri lelaki yang aku suka, tp dia di"punyai" org.. so aku trus xpandang lagi,.. dia cool and selamba which is i admire oso but as i told just now.. (hehehehe).. and akhir sekali suka buat orang ketawa.. jadi bila aku down, dia boleh buat aku tersengih.. hehehehe.. well, i wish u dont forget me and dont get me wrong here.. ok semoga dirimu sentiasa dalam golongan yang beriman(AMIN)

10. rozaidi-> erm.. ni pening sikit aku mau tulis pasal dia.. hehehe(jgn mare).. ok lah alkisah nak dijadikan cerita nama dia ni SLASH(nama femes dia stat waktu sekolah menengah).. dia ni adui sabar ja la.. walaupun dikelilingi para jelitawan, tp aku pecaya hanya satu ja di hati dia.. kan slash???(sambil tersenyum sinis).. dia selalu ckp "tguk la dulu kalu aku xda hal, kalu ada aku xdapat datang"--> ayat ni la selalu aku dengar dia ckp.. tapi, at the end, he WILL appear juga.. dah byk kali buat reserach, n the finding ..... stil the same :) .. k la slash, yang penting ko hepi:) n semoga jodoh mu dengan Yana akan kejinjang pelamin (AMIN).. jgn gadoh2 aa...:P

11. mar-> marinah binti indan la namanya penuhnya ni.. baik, ermmmmmmm.. mar ni org sembulan, bapa dia kawan bapa aku(uwan) masa durang sama2 kerja.. dia sedikit perahsia orgnya and dia suka tguk muvie2 korea.. kalu bab karaoke dia la paling laju.. paling satu kepala kalau bab minum nescafe a.k.a kupi.. so sini aku harap c mar cepat2 la cari teman, boleh juga aku kacau2 ko kan mar??? hehehe.. 2 la ko mar, kayum ada, tp malu2 bah.. dui.. da mar:P

12. ida-> wah!!! nama ni paling sinonim dengan "rumetku" .. for this 5 n half year, hanya 3 semester ja aku x rumet ngan dia, yang selebihnya dia ja rumetku.. jodoh katakan.. kan ida??? segala rahsia2 semasa tidur ku semua dia tau.. hahahah... sshhhhhhhhhhh ida, jgn kasi tua urg... ko ja aku cari kalau org lain tau(acah ja) hehehe.. k la my wish for u is only your happiness wif ur ROY and be a good wife n mother.. all da besh:)

13. yan-> ni pula kawan paling kamcing kalu bab escape.. hahahaha... aku dari dulu pun masa zaman sekolah paling xsuka ikut peraturan.. k la, yan ni org labuan, aku penah p rumah dia masa p SBE dulu.. family dia besh sangat.. nenek dia aku rapat dulu ,, suka masak(i like) hehehe.. agak pendiam orgnya tp if ngan kami2, boleh tahan juga la. hahahaha.. bah yan, mudah2an cepat dapat seru (kawin), boleh jua ku ke labuan.. heheheh...

14. mandak-> nama mandak ni aku pun xsura dari mana wujud... nama asalnya VRINLYNNE(betul ka ejaan ku ni??) memang payah betul eja nama dia.. sampai sekarang pun aku xpass2 rasanya.. dia ni pun pendiam juga sikit, kalu bab pusher eseimen OUM cari ja dia ni.. hehehehe... mandak, kalu ada majlis jgn lupa ajak aa.. bye

15. Nick-> adui!! dia ni jajal betul eh.. mula2 kenal dia(IP TAWAU), mcm skinhead.. tp lepas 5 tahun, nampak mcm korean sudah.. hahahah.. bab mengusik org , dia the number one... dulu2 suka ejek taik lalatku, bila sudah ku buang, dia ejek pula aku gemuk,,, nnti bila aku kurus xtau apa lagi dia ejek aku.. dia ejek aku "JELITA" kali.. hahahahah(aku bukan perasan aa, jgn salah paham tau:P) all the best nick :)

16. samsul-> samsul ni mula2 aku kenal nampak mcm ustaz.. suka bersyarah di mana saja.. hehehe(jgn marah aa sul).. tp aku boleh nampak bakal kepimpinan dia dari dulu2 lagi tp semakin hilang di telan zaman.. hahaha.. tp aku suka berkawan ngan dia ni.. dia happy go lucky and easygoing... btw, aku harap ja dia ni boleh kekalkan watak dia yang baik 2 dan jadi seorang pemimpin yang adil satu hari nanti(tiba2.. hahaahah)

17. aling-> ok la.. ni yang paling last.. aling ni la satu2nya kawan chinese yang aku kenal.. yang pelik tntg dia ni dia suka maan pedas.. bukan pa sbnrnya dia ni kacukan indonesia.. aling ni cantik sgt n skrg sudah pun ada seorang anak dan tentunya seorang suami.. hehehehe.. (jelesnya) huhuhuhu.. aling, hope u will be a good wife and best mother ... kaui semua sentiasa dihati kami semua... we all love u..:)



wow!!! aku mengambil masa 5 tahun 6 bulan mau habiskan blog ni.. hahahaha.. this is all for you.. tanpa anda semua, mungkin blog ni tidak akan ditujukan untuk anda semua.. kuikuikui..

p/s : pecah kaca pecah gelas
habis baca harap balas :)

0 comments: